Ads 468x60px

Tracking number 20/7

hdjahsjdhasjhasjn
ndjasnjskladnks
dbsajbdjakdkas
bdjabdjkasjkas

Cara Pengesahan Pembayaran

Jika anda bayar menggunakan Online banking seperti Maybank2u dan lain-lain,
TOLONG LETAK EMAIL:
elfahmi93@yahoo.com PADA recipient’s email yang terdapat di ruangan online banking – SANGAT PENTING DAN WAJIB!

Jika anda tidak letak email kami, kami berhak membatalkan order anda dan tidak mengepos barang anda dengan kadar yang segera.
Jika anda membayar menggunakan AKAUN ORANG LAIN, sila beritahu kami nama penuh akaun pembayar semasa pengesahan pembayaran menerusi email yang anda gunakan ketika mengisi order form.
B – Jika anda menggunakan mesin cash deposit atau anda membayar di kaunter bank, SILA SCAN ATAU MMS gambar resit pembayaran kepada kami. No telefon kami
0147247400. sila bagi nama & email anda ketika menghantar mms kerana kami tidak menyimpan semua no phone anda.
Jangan sesekali tindih tulisan bank dengan pen atau pensel. Ini juga akan membuatkan resit itu tidak valid pada kami.
C – Jangan lupa, lepas sahaja membuat bayaran, EMEL / INBOX KAMI SEMULA untuk membuat pengesahan atas pembayaran anda!! Kegagalan anda untuk tidak mengesahkan pembayaran, membuatkan kami TIDAK DAPAT PROSES untuk pengeposan barang! Jadi, bukan salah kami jika anda tidak mendapat barang dalam tempoh yang sepatutnya.
D – Kami akan memberi anda Tracking Number pada email atau INBOX anda, selepas/sebelum pengeposan dibuat. Jika tiba-tiba barang yang anda order tiada mungkin anda hold pembelian so kami dah jual barang anda di atas kelewatan itu, kami BERHAK mengembalikan duit anda semula atau menukar item dengan persetujuan kedua belah pihak.


PENUKARAN ITEM

A- Penukaran item/barang hanya boleh dibuat jika barang anda:
- rosak (benang tercabut, jahitan tertetas, koyak)
- pihak kami tersalah pos barang

B- Kami meletakkan saiz yang sesuai untuk baju & semua item di dalam blog kami. Sila pastikan anda mengukur ataupun pastikan badan anda adalah bersaiz demikian. Kerana kami tidak bertangungjawab diatas kesendatan, besar ataupun ketat bagi item anda. Sila ambil perhatian ye (tak mao ada kes saman-menyaman kerana benda sekecil ini)

C- Jika ada yang kami tersalah pos kami akan memberi baucer bagi pengeposan anda kepada kami & kami akan menangung kos pengeposan kepada anda.

D- Bagi kehilangan barang didalam parcel(kes terpencil) kami tidak akan bertangujawab sama sekali di atas kehilangan tersebut kerana kami telah membungkus item anda dengan teliti + triple check pengiraan sebelum penghantaran.


Bukti Payment Maybank2u - Kenapa pentingnya bukti dan email untuk peniaga online


A- Jika anda pengguna Maybank2u,CIMBclick,BANK ISLAM.biz & else anda seharusnya tahu, ada ruangan email untuk penerima.
Ditulis di ruangan maybank2u (recipient's email)

RECIPIENT'S EMAIL - Ini adalah ruangan di mana pembeli WAJIB meletakkan email
cikbihah@gmail.com setiap kali pembelian. Bukan meletakkan email anda di sini.

Selepas anda meletak email kami pada ruangan tersebut, kami akan mendapat M2U NOTIFICATION dari pihak maybank. Perlu diingatkan, M2U NOTIFICATION ini hanya digunakan sebagai bukti yang anda telah bayar, dan anda tidak perlu bagi kami PRINT SCREEN LAGI.

TETAPI, walaupun anda telah letak email kami pada ruangan tersebut, ANDA PERLU membuat pemberitahuan bayaran (confirmation payment) dengan cara email kami sekali lagi mengatakan ANDA telah selesai membuat pembayaran.

Contoh: 'HI , SAYA SUDAH MEMBUAT PEMBAYARAN DAN MELETAKKAN EMAIL ANDA ,TQ!

Ini adalah cara paling simple selepas anda membuat pembayaran. Jangan tunggu kami untuk confirm payment dengan anda KERANA kami tak dapat nak cek satu-satu m2u notification.


- Jika anda ingin tahu, di MAYBANK2U, TIADA nama pengirim, reference no, atau pun masa untuk kami cek. yang ada hanya amount yg dibayar saja.

Jika ada 100 orang yg membuat pembayaran pada hari yang sama, ditambah lagi 20 orang yang bayar harga yang sama, bagaimana kami nak trace pembayaran anda?

- Jadi kami nasihatkan, sila letak email kami semasa pembayaran untuk mengelakkan kesulitan semasa membuat tempahan.

- Untuk yang membuat cash deposit, boleh SCAN atau MMS KAMI bukti pembayaran. Pastikan bukti itu haruslah JELAS, TERPAMPANG NO AKAUN, AMOUNT TRANSFER, MASA DAN JUGA TARIKH PEMBAYARAN.


SELEPAS MENDAPAT TRACKING NO

A- Pembeli seharusnya mengetahui dan faham bahawa selepas saja peniaga online memberi tracking no, Pos Malaysia dan pihak pembeli yang harus bertanggungjawab jika ada sebarang kehilangan, barang tidak dapat lagi dan sebagainya.

B- Pembeli online harus menerima risiko bahawa item yang dipos berkemungkinan hilang atau rosak disebabkan kecuaian pihak Pos Malaysia.

C- Tetapi anda tidak perlu risau, pihak kami akan tolong anda untuk trace item anda. Kadang-kadang item telah sampai ke tempat pembeli, tetapi pada masa Posmen hantar item, pihak pembeli tiada di alamat yg ditulis.

Perlu juga ingat, kadang-kadang pihak Posmen, tidak akan meletakkan notis bahawa mereka telah sampai ke rumah anda tetapi anda tiada.

Jika item hilang, atau rosak, pembeli ada kuasa untuk meminta ganti rugi daripada POS MALAYSIA dan mereka seharusnya mengembalikan duit anda dengan kadar segera.

Jika barang tidak sampai bukan disebabkan kami tidak bagi tracking no, anda HARUS cek dengan Pos Malaysia dahulu. Jika Pos Malaysia mengatakan no track tiada dalam sistem/pengirim harus contact pos malaysia, barulah anda email kami untuk pengesahan.

Di bawah ialah info Customer Service Pos Laju untuk anda buat semakan jika barang yang dihantar (anda telah dapat tracking no) tidak sampai lagi kepada anda: